Skialp Bachledova štrbina a sedem homosexuálov

20.01.2015
skialp-bachledova-strbina-a-sedem-homosexualov

V zime 2013/2014 sa spustila premávka v Lomnickom sedle na pár dní koncom marca. Tento rok sa to podarilo už 17. januára. Že by bolo toľko snehu?

Zvedavosť nám nedá a v piatok sa na Bielej vode stretávame partička z Liptova, Spiša, Horehronia a Bratislavy. Menovite Fero, Elko, Janko, Ďuro, Maco, Paľo a ja. Ideme naťažko aj s lanami a železom, plány sú smelé a hlad po poriadnom skialpe v Tatrách veľký.

Vybalíme na Brnčalke a smerujeme Fľaškou smerom do Stolarczykovho sedla a cez Čierne sedlo na Kolový štít a zlaniť Malou Zmrzlou dolinou, podobne ako končila posledná etapa legendárneho Tatarkovho prechodu. Silný vietor a zmena počasia nám však úmysel prekazia.

Tesne_pod_Bachledkou

Lyžujeme naspäť na Brnčalku. V sobotu má fúkať orkán na hrebeni, tak už pokornejšie šlapeme smerom do Medenej dolinky, veď uvidíme, kam nás vietor pustí.

Kopírujeme trasu začiatku Tatarkovho prechodu do Jordánovej štrbiny, prekonáme nevysnežené prahy a napokon sa rozhodujeme pre Bachledovu štrbinu, kde je viac snehu. Z druhej strany vidieť rýchlo postupújuce mraky, no na našej strane pohoda.

Elko prenikne na druhú stranu a hlási dobré podmienky na zjazd do Malej studenej doliny. V zákryte sa prichystáme na zjazd, preskočíme hrebeň a akurát odtopeným žlabom si užívame lyžovačku na Téryho chatu.

Krátka prestávka a plní endorfínov mastíme s vetrom o preteky do Baranieho sedla. Stopa natiahnutá úplne hore, prejdeme cez hrebeň a už nás vietor netrápi. Pohľad na posledné lúče slnka a príjemne previatym snehom lyžujeme naspäť na Zelené pleso.

Od nedele si už nič nesľubujeme a keď nás totálne mlieko pod Baraním sedlom otočí naspäť neľutujeme, lebo víkend stál za to. Zjazd ľadovým korytom v odmäku na Bielu vodu ubehol rýchlo. Tak ako víkend v skvelej partii.

Lukáš Stanzel

Fotky Skialp Bachledova štrbina a sedem homosexuálov

RE: Skialp Bachledova štrbina a sedem homosexuálov
martin 20.01.2015
túto túru som už dávno chcel ísť, tak aspoň takto virtuálne na diaľku :) ďakujem

martin 22.01.2015
v stredu boli z Baranieho sedla ku Brnči znova výborné podmienky, viac už z fotogalérie na našej FB stránke