Tatranské vrcholy: Ganek 2461m. normálne

13.07.2022
tatranske-vrcholy-ganek-2461m-normalne

Tatranský Ganek (2461 m) je jedným z tých významnejších tatranských vrcholov. Kedysi bol môžno populárnejší, hlavne medzi horolezcami, ale o to je to teraz vďačnejší tajný tip. Meno Ganek medzi lezcami spopularizovala hlavne známa Galéria Ganku, ktorá je z lezeckého hľadiska jednou z najvýznamnejších tatranských stien s množstvom ťažkých ciest. Rovnaký rešpekt si medzi lezcami vyslúžila SV stena Ganku, spadajúca prudko do Kačacej doliny.

Liezť na Ganek sa dá aj zo západu z Rumanovej dolinky, odtiaľto je známa napríklad cesta Puškášovým pilierom obtiažnosti V. Ganek je rovnako súčasťou hlavného hrebeňa Vysokých Tatier, čo je v podstate tiež jedna významná lezecká cesta, či už skôr podujatie...

V tomto hrebeni Ganek susedí s Rumanovým štítom a kúsok nižšie so Zlobivou, zaujímavá túra by určite bolo tieto vrcholy skombinovať na jeden záťah, hlavne ten Rumanov je hneď poruke (odklik na článok dole).

pohľad_z_Rumanovej_dolinky

Dnes sa ale detailnejšie pozrieme na tzv. normálku vedúcu na Ganek. Mnohí lezci sa s ňou prvýkrát zoznámia až pri zostupe, rovnako som na tom bol aj ja po prelezení už spomínaného Puškášovho piliera z Rumanovej dolinky.

V tejto ceste pred 20 rokmi zahynul známy tatranský lezec, skialpinista a horský záchranár Vlado Tatarka.

traverzujeme_po_terase,_Ganek_v_pozadí

Výstup na Ganek najľahšou možnou trasou vedie z prahu Rumanovej dolinky, ktorá tu ústi do Zlomiskovej doliny. Dostaneme sa sem výstupom z Popradského plesa. Aj keď by nás to možno lákalo ísť najprv Rumanovou dolinkou pod Ganek, tak potrebujeme ísť hneď hore a žľabom vystúpime na zreteľnú terasu, ktorou vedie dobre viditeľný traverzový chodníček. Ním sa dostaneme až do žľabu, spadajúceho z Gankovej štrbiny, sedla medzi Gankom a Rumanovým štítom.

Ganek_a_zápis_do_knižky,_(ďakujeme_za_fotku_neznámej_dvojke)

Žľabom postupujeme hore a tesne pred Gankovou štrbinou začneme vystupovať vľavo, neskôr traverzneme vpravo do viditeľného komína a ním pokračujeme hore. Výstup potom vedie hrebeňom, viac na strane Rumanovej dolinky. Na stranu Kačacej doliny padajú strmé zrázy. Miestami je hrebeň ostrý a exponovaný, je potrebné postupovať opatrne podľa schopností. V zostupe nie je potrebné nikde zlaňovať, všetko sa zlieza.

Bielovodská_dolina_a_Javorinská_Široká

Pri výstupe hrebeňom na Ganek si môžete vychutnávať výborné výhľady na veľkú časť Vysokých Tatier, viac ale už uvidíte v galérii. My sme pri našom jesennom výstupe ešte potom zamierili na Zlobivú, o nej už ale niekedy nabudúce...

Fotky Tatranské vrcholy: Ganek 2461m. normálne

RE: Tatranské vrcholy: Ganek 2461m. normálne
sherpa 13.07.2022
Mato, pekne ste zladeni so Slavkou, krasne zabery a super vylet. len nechodte uplne presne v Gipsyho stopach, tu ste mali aj stastie ked vas vidim bez prilby a s neutiahnutymi 8ckovymi uzlami na tej 30m polovicke.