Ostrov Krk: Baška - uvala Bracol

19.08.2023
ostrov-krk-baska-uvala-bracol

Prímorské letovisko Baška na ostrove Krk ponúka okrem klasických plážovo-vodných zábaviek aj ďalšie možnosti aktívne tráviť čas. Športové popoliezanie na skalkách sme si predstavili minule (odklik dole) dnes sa vyberieme na turistiku. Turistické možnosti, ktoré ponúka toto miesto sme si už predstavili vo viacerých článkoch. Okolie Bašky ponúka sieť kvalitne vyznačených turistických chodníčkov vedúcich členitým a zaujímavým terénom. So značením tu výrazne pomohol KČT a preto tu nájdete značky farebne rozdelené tak ako ich poznáme aj doma..

Dnes sa vyberieme z Bašky (časť Zarok je na jej SZ okraji) chodníčkom smerom na západ. Najprv kráčame popri mori v borovicovom lese. Z neho sa vynoríme pod lezeckou oblasťou Bag a vystúpame do sedla pod vyhliadkovým vrcholom s rovnakým menom. Dnes sa nezdržujeme výstupom na vyhliadku na ktorej sme boli nedávno a pokračujeme chodníčkom ďalej až ku zátoke s plážou Vela Draga. Na toto miesto nás zavedie žltá značka.

uvala_Vela_Draga

Veľmi dôležitou vecou pri takýchto túrach je zmenežovať si ju podľa počasia a slnka. Tu sa jednoducho nedá chodiť na podobné síce viac prechádzky ako túry kedy sa vám zachce... Aj preto sme vyrazili podvečer v čase keď bolo viac mrakov ako modrej oblohy. Ďalšou veľmi dôležitou vecou je mať so sebou vždy dostatok vody keďže na túre ju už nedoplníte nikde.

Uvala Vela Draga je miesto kde sme sa pred asi 12 rokmi počas jednej májovej prechádzky otočili práve kôli silnému slnku, dnes nám počasie praje, sme dobre vystrojení a tak pokračujeme ďalej po modrej značke až po uvalu Bracol. Na rozdiel od pláže v predošlom zálive Uvala Bracol je už len taký malý záliv vhodný na parkovanie jácht. V lete je tu v prevádzke malý bufet, dá sa tu kúpiť aj niečo na pitie a zrejme aj nejakú tú rybacinu pripravia pre turistov ktorých tu vozia na malých loďkách z Bašky.

Uvala_Bracol_aj_s_rybárskou_chyžou_s_bufetom

My sme dnes sebestační a tak sa v bufete nezastavujeme a ideme ešte kúsok ďalej. Popri členitom pobreží by sa dalo takto dostať až do Starej Bašky. Otáčame sa a rovnakou trasou sa pomaly vraciame späť. Tie výhľady sú zase iné a členité pobrežie tu určite ponúka napríklad výborné možnosti na morský kajak.

Zastavujem sa na malej plážičke okúpať. Aj keď je pod mrakom tak je dosť teplo a chôdzou zohriate telá svieža morská voda príjemne občerství :)

členité_pobrežie_medzi_uvalami_Vela_Draga_a_Bracol

My sme sa počas tejto túry vrátili späť rovnakou trasou, do galérie som ale pridal aj fotky z jej možnej varianty, ktorú sme prešli pri inej príležitosti. Zo sedla pod Bagom jednoducho pôjdete hrebeňom smerom hore na Ljubimer a odtiaľ odbočíte doprava pekným vyhliadkových chodníčkom ktorým zídete do borovicového lesa kde sa chodníky zase spoja a privedú vás do Zaroku.

lokva,_tak_sa_volajú_tieto_napájadlá

Neďaleko odbočky pri Ljubimeri je vidieť malé jazierko (Lokva) ktoré slúži ako napájadlo pre voľne sa pasúce ovce. Spravili sme si tu vtedy malú odbočku a priamo na brehoch jazierka sme našli zvláštne kusy skla, akoby z veľkej výšky spadla sklenená guľa s priemerom možno meter a rozbila sa tu na kúsky. Na tomto mieste, kde sa nijako nedá dostať autom bol takýto nelogický nález naozaj zvláštny...

Okolie Bašky má čo ponúknuť a my po troch návštevách už teraz vieme kde sme ešte neboli a čo chceme prejsť nabudúce...