Náučný chodník Zádielskou tiesňavou

10.05.2023
naucny-chodnik-zadielskou-tiesnavou

Zádielská dolina je medzi lezcami známa aj ako Slovenská paklenica. Samozrejme podobnosť čisto náhodná... V týchto miestach, ktoré sú už dnes národným parkom (ako Paklenica :) sa dajú okrem iného aj pekné prechádzky absolvovať a preto si dnes predstavíme takú základnú a na výhľady asi aj najkrajšiu z nich.

Parkujeme na parkovisku pri vstupe do kaňonu na konci obce Zádiel. Ešte mimo sezóny je tu kľud, pár áut a v samoobslužnom automate si viete zaobstarať aj nejakú colu a chipsy :)

Po krátkom pohľade do mapy sa rozhodujeme.

v_pozadí_Veľké_jazero

Zbadajúc na mape prvý chodník vedúci najkratšou trasou hore na planinu sa vyberieme práve tam. Výhľady sú už počas stúpania, ktoré nás v pohode dovedie hore na planinu. Idúc oproti skupine ľudí pochopíme, že okruh je asi plánovaný opačným smerom ale nám to vyhovovalo takto lepšie.

Hore na planine sa nám otvárajú nové výhľady, niekoľkokrát robíme krátke odbočky na miesta s vyhliadkou. Chodník prechádza okrajom kaňonu neskôr vedie cez lúky slúžiace ako pasienky.

Neskôr odbočí doľava, následuje posledná odbočka k parádnej vyhliadke na celý kaňon a potom nás chodník zavedie späť do kaňonu.

Ním sa vrátime starou asfaltkou dole k jeho ústiu kde sme celý okruh začínali.

Všetky informačné tabule so zaujímavosťami si nájdete vo fotogalérii. Pohodovým tempom nám okruh trval štyri hodiny vrátane prestávok.