MTB liga Detva 6. kolo – posledné

04.10.2024
mtb-liga-detva-6-kolo-–-posledne

Tak to máme takmer za sebou. Čakalo nás už iba posledné kolo. Od jari a prvého zašliapnutia do pedálov na svahoch Košútky, to ubehlo napokon celkom rýchlo. A že sa blíži jeseň, tak aj posledné kolo bolo naplánované už na 17:30 hod namiesto tradičnej 18-tej.

Ale pekne po poriadku. Pre mňa to bol vcelku zaujímavý deň, od jeho prvých chvíľ. Lebo vždy, keď som sa chystal na niektoré z kôl, tak som musel ešte ráno pred odchodom do práce pripraviť veci do auta, nahodiť nosič bicyklov na ťažné, utekať do práce, potom rýchlo z práce, nahodiť sa do cyklistického, naložiť bajk, odšoférovať si to na miesto štartu s tým, že mi horko ťažko vydá trocha času na rozjazdenie alebo spoznanie trate. A nie vždy sa to podarilo.

Deň posledného kola bol o to zaujímavejší, že sa mi ráno na parkovisku podarilo dvakrát stúpiť do psích exkrementov a než som na to prišiel, tak si aj zašpiniť auto, neskôr zasa pri nakladaní bicykla zistiť, že pravý pedál je riadne zakúsnutý a nedá sa ním prakticky otočiť. Do toho nervozita, či to vôbec stihnem a tak mi napadalo, že či sa na to celkom nevykašľať a vôbec nikam neísť. Skúsil som aspoň ten pedál trocha rozhýbať narýchlo pomocou WD, čo trochu pomohlo, ale žiadna sláva. No šľak ma môže trafiť. Pozriem ešte na propozície posledného kola a na jeho názov a tam, že: „Šľak trail“. Iba som sa zasmial, tak to teda musím ísť. A možno aj ten pedál povolí počas šlapania, keď bude naň väčší tlak.

Takže príchod na miesto štartu s dostatočnou rezervou, aby som si mohol prejsť dnešnú trať. A nebude to veru zadarmo. Ale veď, kedy niečo na Detvianskej lige bolo zadarmo? Snáď len tá účasť. Trať určite nie.

Vyráža sa z časti Stavanisko po panelke asi kilometer stále do ostrého stúpania, potom odbočka vľavo na parádny rýchly technický singláč, ktorý ťa vyhodí na lúčke priamo za autobusovou zastávkou kúsok od štartu.

Dnes sa pôjdu tri kolá.

Tak sme tu teda všetci, nasleduje krátke poučenie a už je tu štart. Rýchly, ostrý, ešte na ťažších prevodoch, ktoré v ďalšom a ďalšom kole budú s veľkou radosťou vymenené za tie ľahšie a možno až tie najľahšie.

Panelka je ostrá, zjazd trailom tiež. Technika jazdy je tu na nezaplatenie, znalosť trailu na dvojnásobnú cenu. A možno aj viac. Lebo aj keď máš v nohách, tak všetko môžeš prehrať dolu kopcom. A keďže je tu treba dávať neustále pozor, tak o nejakom oddychu nemôže byť ani reči.

Hoci je to iba jeden kilometer do kopca, tak v zatvorených častiach vie byť pekne hnusný a s človekom pekne vybabrať. V poslednom kole už už sa doťahujem na jazdca predomnou, mám pocit , že moje predné koleso už sa dotýka jeho zadného, idem chvíľu v stoji, chvíľu v sede, náhle dostávam neskutočnú silu a energiu a keď viem, že už by som ho mohol začať predbiehať, tak vtedy niekto vo mne stlačí nejaký vypínač, medzera medzi kolesami sa začína zväčšovať na niekoľko metrov a už je jasné, že v zjazde ho nedobehnem. Je fajn mať trail najazdený štyri krát za poslednú cca hodinu, ale nestačí to. Keďže konečný cieľ nie je presne v mieste štartu ale niekoľko metrov vyššie v stúpaní, vraj aby sme sa v zjazde lúčkou nepozabíjali, tak sa mi v ňom podarí prepadnúť sa o ešte jedno miesto. Ale nevadí, na to, aký to mal byť podľa ranných a neskoro poobedných zážitkov hrozný deň, tak žiarim šťastím. Cievy sú popreťahované, telesné trubice vyčistené. No šľak ma dnes určite netrafí.

O týždeň neskôr sa všetci stretávame v predajni Cyklology, kde je slávnostné vyhodnotenie cestnej ligy a tiež tohto prvého ročníka MTB ligy, ktorého som mohol byť súčasťou. Atmosféra je skvelá, ľudí ako hadov, smejeme sa, že sa takto v civile bez prilby a okuliarov ani nespoznávame. Čestným hosťom je tu Lukáš Kubiš, ktorý tesne pred svojím odchodom na MS v cestnej cyklistike prišiel ešte odovzdať ceny tým najlepším.

Tak ešte raz vďaka organizátorom za super polročný zážitok a už sa neviem dočkať budúceho ročníku, ktorý bude oproti tomu pilotnému rozšírený až na osem podujatí.

Bližšie informácie o lige nájdete na: