Livigno MTB - okruh Valle del Monte - Val Minor

20.07.2017
livigno-mtb-okruh-valle-del-monte-val-minor

Taliansko/Švajčiarska hranica, Livigno, Engadin

Aj keď o parádnej túre cez dolinu Valle del Monte tu už bola reč teraz si predstavíme ďalší bajkový okruh využívajúci túto trasu. Čakajú na vás dva výšlapy aj s tlačením a odmenení budete hneď dvoma veľkolepými zjazdami. Popri tomto nebudete drieť gumy na viac ako dvoch kilometroch asfaltu a celkové stúpanie tiež nebude extrémne: iba cca 1300v.m.

Na túru sme vyrážali od parkoviska pri dolnej stanici lanovky na Diavolezzu, samozrejme pri štarte z Livigna sa len napojíte na okruh a zjazdy aj stúpania si dáte v opačnom poradí.

Popis trasy z Livigna:

Bajkovou šotolinovou cestou stúpanie na passo Forcola. Odtiaľto traverzom po novom singltraily (fotka) až do sedla Minor kde začína zjazd rovnomennou dolinou ku dolnej stanici lanovky na Lagalb. Tento zjazd je krásny a náročný, na svoje si ale prídu všetci lebo počiatočné kamenisté pasáže v dolnej časti vystriedajú rýchlejšie úseky po hline a tráve. Viac už vo videu.

Pri Lagalbe sa napojíte na asfaltovú cestu v smere dole do Pontresiny/St.Moritzu. Po asi dvoch kilometroch odbočíte doprava na šotolinovú cestu do Val de Fain. (Turistická značka) Touto dolinou vedie príjemné stúpanie až do sedla Stretta. Vodu si dočerpajte pri kravíne, budete prechádzať okolo napájadla :)

Odtiaľto už treba tlačiť, odbočuje sa doľava a turistickým chodníkom vytlačíte cca 300 v.m. Na rázcestí nepokračujete doľava hore na vrchol ale traverzom doprava po turistickej značke. Po chvíli traverzovania sa dostanete na horský hrebeň z ktorého sa otvorí výhľad na Valle del Monte aj s rovnomenným jazerom. Odtiaľto už začína zjazd, ktorý si rovnako ako ten predošlý vo Val Minor zaslúži to najvyššie hodnotenie.

Odporúčam ešte urobiť si zastávku pri jazere a spraviť si malú zachádzku ku chatke ktorá patrí miestnemu motorkárskemu klubu.

Z obidvoch zjazdov som urobil pre ilustráciu kratučké video.