Čierna hora - Koľvek a vyhliadka Green point

12.07.2024
cierna-hora-kolvek-a-vyhliadka-green-point

Z Popradu využívame diaľnicu smer východ, tentoraz aj tunel Branisko keď náhodou nie je zavretý a z diaľnice schádzame dole pri Širokom, ďalej obce Víťaz a Kluknava. Dostali sme dobrý tip ale detaily už musíme dohľadať sami. S výraznou pomocou mapy.cz trafíme z Kluknavy na miesto kde parkujeme. Je tu turistická chatka, prístrešky a hlavne prameň, ktorý hneď využívame. Parkuje tu nejako podozrivo veľa áut, je sobota netušíme, čo sa deje. Ledva sme zaparkovali.

Pomocou tabuliek s divným názvom Green point vyrážame po lesnej ceste. V lese vrčia píly, maká sa aj v sobotu. Neznačkovaným chodníkom (lesnou cestou) len s pomocou tabuliek prichádzame k novej vyhliadkovej veži s názvom Green point. Je tu rušno a už chápeme prečo dole toľko áut. Je tu akcia, zrejme niečo ako otvorenie novej vyhliadky. Guláš, masa ľudu, niektoré autá vychádzajú až hore. Vychádzame na vrchol veže. ktorý je len tesne nad korunami stromov. Výhľady parádne, niečo pofotíme v tlačenici a odchádzame ďalej...

nová_rozhľadňa_nad_Kľuknavou_s_názvom_Green_point

Od veže už pokračujeme hrebeňom širokou lesnou cestou po modrej značke, ktorá sem prišla priamo z Kluknavy. Na najbližšej križovatke odbočujeme vľavo smerom na hrebeň, ku vyhliadke s názvom Koľvek. Nie je to ďaleko, všetko príjemná prechádzka s neveľkými vzdialenosťami. Z lesa tu odrazu vykukujú zaujímavé skalky ktoré by tu človek ani nečakal. Opäť parádne výhľady a na vyhliadkovú vežu Green point sa teraz už pozeráme z nadhľadu prírodnej vyhliadky. Tu stretávame aj pre dnešok posledných ľudí, ďalej už budeme len sami...

pohľad_z_Koľveku_na_Green_point..._uff_aké_názvy

Následuje zaujímavý skalnatý hrebienok miestami vykukujúci z riedkeho lesa. Všade je množstvo čučoriedkových kríčkov. Chodníček je to zaujímavý, dokonca na jednom mieste zaistený reťazou. Vyzerá, že táto značka tu asi nebola odjakživa, nie je to až tak moc vychodené a usudzujem, že zaujímavý chodník bude novšieho dáta...

z_lesa_sa_vynárajú_skalky_ktoré_by_tu_človek_nečakal

Po prechode pekným hrebeňom opäť pomocou mapy.cz sa rozhodujeme zísť zo značky na neznačkovaný chodníček a napriamiť našu trasu až na vrchol Čierna hora. Keď sme boli minule v týchto končinách tak z neďalekej Roháčky sme už neprišli až sem.(odklik na článok dole) Je tu ďalšia veľmi pekná vyhliadka, skalky a tentoraz kríž. Dnes už tretí výrazný vyhliadkový bod a to sme zas tak veľa neprešli.

úsek_zaistený_reťazou_a_neustále_výhľady_z_hrebeňa

Nepokračujeme už ďalej na Roháčku ale vraciame sa späť tentoraz po značke a uzatvárame okruh. Cestou míňame poľovnícku chatku na lúke a po značke popod kamenný hrebeň uzatvoríme okruh.Nevraciame sa späť ku vyhliadkovej veži ale žltá značka nás navádza na to aby sme zišli priamo dole do Vyšnej doliny ku autu.

po_neznačkovanom_chodníčku_sa_skratkou_dostávame_na_Čiernu_horu,_vyhliadku_s_krížom

Na záver túry nám žltá značka pripraví trošku prekvapenie pretože sa stráca medzi stromami a predtým ako sa stratí nás navedie do koryta kedysi vytvoreného ťažbou dreva ktorým dnes tečie potok. Les je našťastie priechodný a tak bez väčších problémov trafíme dole. Ísť tadiaľto hore by som neodporúčal, na začiatku sme zvolili úplne ideálnu trasu k vyhliadkovej veži...

Pri aute opäť využívame prameň vody. Čo dodať na záver? Slovenská Čierna hora ponúka pekné zákutia, kamenný hrebeň po modrej príjemne prekvapil, tri výrazné vyhliadky za relatívne málo výškových metrov stáli za to. Výborný tip na pekný deň v prírode. Zásoby na túru treba zobrať so sebou ;)

Fotky Čierna hora - Koľvek a vyhliadka Green point

RE: Čierna hora - Koľvek a vyhliadka Green point
pisosip (pisosip@gmail.com) - 12.07.2024
Len malé upozornenie. Pri Jakubovanoch je ďalšia "slovenská" Čierna hora. 1289mnm. Tá je najvyšším vrcholom Levočských vrchov. Len, aby nedošlo k omylu.