Baraní aktuál a decembrový optimizmus

12.12.2023
barani-aktual-a-decembrovy-optimizmus

December začal veľmi sľubne a nasnežilo prakticky na každom mieste, kde sa na Slovensku zvykne aspoň trošku pošúchať na pásoch. Včera som sa po viacerých šliapaniach v klasických lokalitách od Žiarskej chaty, cez Sliezsky dom a Skalnaté pleso na tretí pokus v priebehu štyroch dní dostal až do Baranieho sedla v smere od Chaty pri Zelenom plese.

Na začiatok sezóny vyzerá situácia optimisticky, lebo vo výškach sa ukladá kvalitný základ a pomerne dobrá (aj keď isto nie rekordná) snehová vrstva sľubuje do zimy aké-také istoty. Aké to bude v dolinách a na nástupoch sa ešte len bude rozhodovať podľa vývoja počasia. V každom prípade sa aktuálne dá dobre šliapať z parkoviska na Bielej vode ku chate pri Zelenom plese. V zjazde číha ešte pár kameňov nad Šalvejákom a pod prvým mostom treba v zjazde preskočiť dva jarky (treba ich omrknúť cestou hore).

Nad Zeleným plesom už sú podmienky ako v zime. V nedávnych dňoch už bolo Baranie sedlo párkrát zlyžované oboma smermi. Podmienky sa (ako už je v horách zvykom) rýchlo menia, a tak aj dnes to už isto bolo zase iné ako včera. Flaška je na začiatok zimy výborne vysnežená a rovnako slušné to je v žľabe z Baranieho sedla.

Baranie_sedlo_smer_brnča,_vietor_stopy_upratal,_mal_som_to_ufúkané_a_hladké

Včera som mal obidve zúženia hladké, vyfúkané, so zahladenými stopami po predošlých dňoch. V zjazde medzi dvomi zúženiami na pláňach sa striedali rôzne druhy kôry a nafúkaného, ubitého snehu. Miestami vietor odkryl aj ľadovú vrstvu, ktorá sa utvorila pri nedávnom daždi.

Do galérie som pridal ku včerajším fotkám aj pár archívnych fotiek z predošlých dní. Tie zasnežené stromy po dnešnom utorkovom oteplení už ale zajtra isto budú zbavené záťaže, mokrý sneh v noci zamrzne na ľad...

Tieto informácie preto berte len orientačne, podmienky sa menia rýchlo!

Fotky Baraní aktuál a decembrový optimizmus

RE: Baraní aktuál a decembrový optimizmus
Čendo 12.12.2023
Fotečky exkluzívne.Prajem všetkým vydarenú sezónu :)